W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Zwoleniu została utworzona nowa sala do zajęć integracji sensorycznej. Sala ta powstała dzięki wsparciu finansowemu Fundacji Rosa, w ramach projektu „Doświadczenie Świata”. Jest to pierwsze tego typu pomieszczenie w powiecie zwoleńskim.
W nowo powstałej sali znajdują się platformy podwieszane, deskorolki, hamak, deska rotacyjna oraz batut z poręczą.
Kilka słów o metodzie integracji sensorycznej!
Metoda integracji sensorycznej jest nowoczesną i skuteczną formą diagnozy i terapii dzieci, a pozyskanie specjalistycznego sprzętu jest ogromną szansą na lepszą i efektywniejszą pomoc.
Integracja Sensoryczna to proces, który pomaga w organizacji wrażeń, docierających poprzez poszczególne zmysły, do mózgu człowieka. Dane te, za pośrednictwem układu nerwowego, zbierane są, rozpoznawane, segregowane, interpretowane oraz integrowane ze sobą, by mogły być użyte w celowym działaniu.
Jeśli natomiast proces ten zostaje zakłócony wówczas dziecko może mieć problemy z koncentracją uwagi, nauką pisania i czytania, koordynacją ruchową, nadpobudliwością. Z chwilą zdiagnozowania u dziecka zaburzeń procesów integracji sensorycznej zalecana jest terapia. Celem terapii jest dostarczenie dziecku, poprzez odpowiednio dobrane przez terapeutę ćwiczenia, kontrolowanej ilości bodźców zmysłowych.
Jak wyglądają zajęcia?
Zajęcia integracji sensorycznej w większości mają charakter aktywności ruchowej, która nakierowana jest na stymulację zmysłów. Są dostosowane do poziomu rozwojowego dziecka i mają postać "naukowej zabawy". Terapia jest dla dziecka przyjemnością. Jest to także ciężka praca, nastawiona na osiągnięcie sukcesu, który prawdopodobnie byłby niemożliwy w całkowicie spontanicznej zabawie. Powyższe cele realizowane są z wykorzystaniem różnorodnych przyrządów i pomocy terapeutycznych, takich jak: platformy podwieszane, huśtawki, równoważnie, hamak antygrawitacyjny czy deskorolki.
Skontaktuj się z autorem tekstu: M_Celi |