Kto znajdzie się wystarczająco wysoko w najpopularniejszej wyszukiwarce, ten ma największe szanse na odniesienie sukcesu w biznesie. Wprawdzie Google pilnie strzeże sekretów swoich algorytmów, to specjaliści SEO stale wychwytują kolejne prawidłowości. Oczywiście sposób układania wyników organicznych jest modyfikowany i poprawiany, ale pewne kwestie wciąż pozostają kluczowe. Zmienia się to, w jaki sposób analizują je roboty indeksujące.
W oficjalnym przewodniku Google dla webmasterów można znaleźć mnóstwo wskazówek na temat optymalizacji witryn internetowych. Wdrożenie zaleceń pozwoli użytkownikom komfortowo nawigować po serwisie promującym firmę, a także indeksować jej zawartość robotom wyszukiwarki. Jednak kwestie techniczne, związane z kodem źródłowym strony www, według ekspertów z agencji afterweb.pl stanowią mniej więcej 20% całościowej oceny, jaką algorytmy Google wystawiają witrynie internetowej. Natomiast czynniki rankingowe powiązane z contentem – tekstami, materiałami graficznymi, filmowymi, plikami audio etc – mają wpływ na ok. 25% wartości serwisu. Okazuje się, że wyszukiwarka zwraca uwagę przede wszystkim na linki przekierowujące do danej domeny internetowej. To od nich w 45% zależy, które miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania zajmie strona. Pozostałe 10% przypada na kwestie dotyczące głównie zachowań i sygnałów wysyłanych przez samych użytkowników. Wynika to przede wszystkim z tego, jak analizowane są zapytania internautów oraz rozpoznawane ich potrzeby.
Twórcom wyszukiwarki zależy przede wszystkim na tym, aby w pierwszej kolejności zaprezentować strony najbardziej przydatne dla odbiorców. Bezproblemowe, szybkie działanie serwisu warunkuje dostępność zamieszczonych treści. Bot może ocenić ich poprawność językową czy czytelne formatowanie, ale w jaki sposób porówna poziom merytoryczny? Google wychodzi z założenia, że internauci sami będą polecać te strony, które okazały się rzeczywiście użyteczne. Na zasadzie „skoro ludzie proponują zajrzeć tutaj, to znaczy że jest tu coś wartościowego”. Trzeba od razu podkreślić, że linkowanie swojej strony byle gdzie, na jak największą skalę, już od ładnych paru lat przestało działać. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google wymaga pozyskiwania linków wysokiej jakości, umieszczanych na łamach witryn o odpowiedniej renomie. Wskazówką w tym zakresie był wskaźnik PageRank – im wyższy, tym cenniejsze odnośniki zostawione na takiej stronie. Wprawdzie w 2016 roku Google zabrało ze swojej przeglądarkowej wtyczki możliwość podejrzenia, które witryny uzyskują najwyższe noty, to specjaliści SEO korzystają z innych narzędzi do sprawdzenia wartości linków. Aby wypromować swoją firmę w sieci, a tym samym w wyszukiwarce Google, należy najpierw wiedzieć jak i gdzie to robić.
Skontaktuj się z autorem tekstu: MaG |